Vidinis SEO (angl. On-Page SEO) – Tai SEO proceso dalis skirta internetinėms svetainėms, kuri padeda paieškos varikliams aptikti, lengviau suprasti ir greičiau apdoroti turinį, esantį svetainėje.
Vidinio SEO tikslas – optimizuoti (taisyklėmis pagal Google paieškos variklio standartus) svetainės struktūrą, turinį ir kitus elementus, siekiant pagerinti svetainės matomumą „Google“ paieškos robotams (angl. Crawler) ir pritraukti organinio srauto į svetainę.
Kai kurie žmonės mano, jog tinklapyje turinys turi būti optimizuotas lankytojui (žmogui), o ne paieškos varikliams (Google‘ui, Bing‘ui ir t.t), tačiau reikia nepamiršti, jog Vidinis SEO iš esmės yra skirtas tiek paieškos varikliams, tiek žmogui (lankytojui). Vidinio SEO pagalba, tinklapis bus optimizuotas:
- Turinio supratimas tinklapyje.
- Nustatyti ar tinklapis yra tinkamas pagal tam tikrą paieškos užklausą (raktažodį arba žodžių junginį).
- Įvertinti paieškos rezultatus puslapyje, pateikto tinklapio naudingumą ir vertę lankytojui (angl. SERP).
VIDINIS SEO: Kokie procesai įeina į šią paslaugą?
Pirmiausiai, reikia plačiai ištirti jūsų konkurentus ir jūsų tinklapį, jog suprastume, kokiais žodžio junginiais ar raktažodžiais yra geriausia atvesti lankytojus į jūsų puslapį. Taip išpildysite lankytojo norą gauti turinį tokio, kokio lankytojas ir ieškojo.
- Atsižvelgiame į kliento produktą / paslaugą, pageidaujamus raktinius žodžius, atliekame raktažodžių tyrimą. Analizuojame konkurentus ir jų išorinę ir vidinę optimizaciją.
- Įvedame naujus raktažodžius ir jų junginius, pagal kuriuos, svetainė matoma paieškos rezultatuose (remiantis „Google Search Console“ duomenimis).
Atlikus šiuos etapus su klientu suderiname raktažodžius ir sugrupuojame juos per svetainės puslapius, taip pat suderiname, kokius raktažodžius (pagal raktažodžių paieškų apimtis) kur talpinsime.
Parengiame ir pristatome kliento svetainės struktūrą (svetainės medį), kartais to visiškai pakanka, jog puslapį aplankęs paieškos variklio robotas (angl. „crawler“), pilnai aptiktų tinklapyje visus puslapius ir tokiu atveju, svetainės žemėlapis (angl. sitemap) gali būti net nereikalingas.
Atliekame esamo turinio korekcijas arba papildome daugiau turinio, kuris pilnai atitinka visus SEO reikalavimus.
Pagal vidinio SEO reikalavimus, paruošiame rekomendacijas klientui ir jas atiduodame talpinimui į jų tinklapį arba kliento prašymu, tai atliekame patys. Sutvarkome kiekvieno puslapio meta aprašymus (angl. meta descriptions), H1, H2 antraščių tekstus, vidinių nuorodų tekstus (angl. anchors) ir paveiksliukų/nuotraukų ALT tekstus.
Papildoma informacija interneto svetainės savininkams:
- Vidinio SEO kaina gali skirtis nuo tinklapio sudėtingumo, jeigu kliento tinklapis yra mažo informacinio pobūdžio (nesudėtingo pobūdžio klaidos) jos gali būti lengvai ir nesudėtingai ištaisomos, bet jeigu kliento tinklapis yra elektroninė parduotuvė, darbų kaina gali išaugti priklausomai nuo elektroninės parduotuvės prekių kategorijų skaičiaus ir sudėtingumo.
- Jeigu svetainė nėra nauja (domenas yra senas), šie vidinio SEO pakeitimai ir klaidų ištaisymai gali padėti kliento tinklapiui padidinti lankytojų srautą ar net pasiekti aukštesnių pozicijų Google paieškos sistemoje.
- Pateikdami vidinio SEO rekomendacijas patariame jų laikytis ir pilnai atlikti duotus „namų darbus“, kadangi vidinis SEO yra tarsi namo pamatai ir tai yra vienas svarbiausių darbų, kuriuos reikia atlikti norint patekti į paieškos sistemų rezultatus.