Stengiatės pagerinti savo svetainės pozicijas paieškos sistemose? Nesulaukiate pakankamai organinio srauto, nors ir dedate pastangų svetainei optimizuoti? Gali būti, kad atėjo laikas atlikti SEO auditą ir nustatyti bei išspręsti problemas, kurios stabdo jūsų svetainės našumą.
SEO auditas atliekamas naudojant Screaming Frog SEO spider programinę įrangą, ahrefs.com atgalinių nuorodų tikrinimo įrankį, PageSpeed Insights internetinės svetainės greičio testavimo įrankį, pritaikomumo mobiliesiems testavimo įrankį, bei kitus įrankius, priemones ir metodus.
SEO auditas – tai jūsų svetainės optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) analizės ir vertinimo procesas, kurio metu siekiama nustatyti sritis, kurias reikia tobulinti. Jis apima išsamią įvairių puslapio ir ne puslapio elementų, įskaitant svetainės struktūrą, turinį, meta žymas, raktinius žodžius, atgalines nuorodas, svetainės greitį, naudotojo patirtį, patogumą mobiliesiems įrenginiams ir kt., peržiūrą. SEO auditas padeda atskleisti galimas problemas ir pateikia įžvalgų, kaip optimizuoti svetainę, kad ji būtų geriau reitinguojama paieškos sistemose ir padidėtų organinis srautas.

SEO audito svarba
SEO auditas yra labai svarbus žingsnis optimizuojant svetainę paieškos sistemoms. Jis padeda suprasti dabartinę jūsų svetainės SEO būklę ir nustatyti sritis, kurias reikia tobulinti. Atlikdami SEO auditą galite:
- Nustatyti ir išspręsti problemas, kurios gali trukdyti jūsų svetainės veikimui paieškos sistemose.
- Užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų optimizuota pagal nuolat kintančius paieškos sistemų algoritmus.
- Pagerinti naudotojų patirtį ir įsitraukimą į svetainę, todėl padidės svetainės išlaikymo rodikliai ir konversijų skaičius.
- Išlikite pranašesni už konkurentus, nustatydami ir išnaudodami SEO galimybes, kurių jie galbūt nepastebi.
- Optimizuokite svetainę mobiliesiems įrenginiams, nes patogumas mobiliesiems įrenginiams yra labai svarbus paieškos sistemų reitingų veiksnys.
- Padidinsite savo svetainės patikimumą ir patikimumą, o tai lems didesnį naudotojų pasitenkinimą ir lojalumą.

SEO audito nauda
SEO audito atlikimas gali duoti daug naudos jūsų svetainės veikimui. Kai kurie iš pagrindinių privalumų yra šie:
Pagerėjusios pozicijos paieškos sistemose
Nustatę ir ištaisę SEO problemas, galite optimizuoti savo svetainę, kad ji užimtų aukštesnę vietą paieškos rezultatų puslapiuose (SERP). Aukštesnės pozicijos gali padidinti matomumą, padidinti organinį srautą ir galiausiai pagerinti verslo rezultatus.
Didesnis organinis srautas
Gerai optimizuota svetainė turi daugiau galimybių užimti aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose, o tai lemia didesnį organinį srautą. Organinis srautas yra vertingas, nes pritraukia naudotojus, kurie aktyviai ieško informacijos, susijusios su jūsų produktais ar paslaugomis, todėl yra didesnė tikimybė, kad jie konvertuos.
Geresnė naudotojo patirtis (UX)
SEO auditas padeda nustatyti ir išspręsti su svetainės struktūra, turiniu, navigacija ir naudotojų patirtimi susijusias problemas. Naudotojui patogi svetainė su lengva navigacija, tinkamu turiniu ir sklandžia naršymo patirtimi gali lemti didesnį įsitraukimą, ilgesnę sesijos trukmę ir didesnes konversijas.
SEO audito kaina
MINI
€85Tinklapiai iki 100
puslapių
MIDI
€200Tinklapiai iki 2000 puslapių
MAXI
€500+Tinklapiai nuo 5000 puslapių
Efektyvesnė svetainės veikimas
SEO auditas padeda optimizuoti svetainę pagal paieškos algoritmus, svetainės greitį, patogumą mobiliesiems įrenginiams ir kitus techninius aspektus. Tai gali pagerinti svetainės veikimą, pagreitinti jos įkrovimo laiką ir pagerinti bendrą naudotojų patirtį.
Konkurencinis pranašumas
Atlikę SEO auditą, galite nustatyti ir išnaudoti SEO galimybes, kurių gali nepastebėti jūsų konkurentai. Optimizuodami svetainę pagal audito išvadas, galite įgyti konkurencinį pranašumą ir aplenkti konkurentus paieškos rezultatuose, todėl padidės jūsų matomumas ir potencialių klientų skaičius.
Kodėl SEO auditas svarbus mano svetainei?
SEO auditas yra svarbus jūsų svetainei, nes padeda nustatyti ir ištaisyti visas problemas, kurios gali turėti įtakos jūsų svetainės matomumui paieškos rezultatuose. Jis leidžia optimizuoti svetainės techninį veikimą, turinį ir naudotojų patirtį, kad pagerintumėte jos pozicijas paieškos sistemose ir pritrauktumėte daugiau organinio srauto.
Kaip dažnai reikėtų atlikti SEO auditą?
SEO auditą rekomenduojama atlikti bent kartą per metus arba kaskart, kai svetainėje ar SEO strategijoje įvyksta reikšmingų pokyčių. Reguliarus auditas padeda nuolat susipažinti su naujausia geriausia SEO praktika ir užtikrinti, kad jūsų svetainė paieškos rezultatuose veiktų optimaliai.
Ar galiu pats atlikti SEO auditą, ar reikia samdyti SEO specialistą?
Pagrindinį SEO auditą galite atlikti patys, naudodamiesi įvairiais internetiniais įrankiais ir ištekliais. Tačiau norint atlikti išsamų ir nuodugnų auditą, rekomenduojama pasamdyti patyrusį SEO specialistą, kuris turi patirties atliekant auditą ir analizuojant SEO duomenis, kad galėtų pateikti vertingų įžvalgų ir rekomendacijų.
Kokias dažniausiai pasitaikančias problemas gali atskleisti SEO auditas?
SEO auditas gali atskleisti tokias problemas kaip neveikiančios nuorodos, dubliuojantis turinys, prastas turinys, trūkstamos meta žymės, raktažodžių perteklius, lėtas svetainės greitis, patogumo mobiliesiems įrenginiams problemos, techninės SEO klaidos, prasta naudotojo patirtis, nekokybiškos atgalinės nuorodos ir kt.
Kaip ilgai reikia laukti rezultatų, įgyvendinus SEO audito rekomendacijas?
SEO audito rekomendacijų įgyvendinimo rezultatai gali skirtis priklausomai nuo įvairių veiksnių, pavyzdžiui, jūsų svetainės dydžio, jūsų sektoriaus konkurencingumo, reikiamo optimizavimo lygio ir įgyvendintų rekomendacijų veiksmingumo. Gali prireikti nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių, kol pastebėsite reikšmingus jūsų svetainės SEO veiklos pagerėjimus.

Pagrindiniai SEO audito elementai
Išsamus SEO auditas apima įvairius jūsų svetainės puslapio ir ne puslapio elementus. Kai kurie iš pagrindinių elementų, į kuriuos reikia atsižvelgti atliekant SEO auditą, yra šie:
Jūsų svetainės struktūra ir navigacija atlieka lemiamą vaidmenį, nes paieškos sistemos nuskaito ir indeksuoja jūsų turinį. Gerai organizuota svetainės struktūra su aiškia navigacija padeda paieškos sistemoms suprasti jūsų turinio hierarchiją ir pagerina naudotojų patirtį.
Turinio analizė
Jūsų svetainės turinys turėtų būti aktualus, kokybiškas ir optimizuotas pagal raktinius žodžius. Atlikdami SEO auditą, išanalizuokite savo svetainės turinį, kad įsitikintumėte, jog jis yra vertingas, įdomus ir atitinka tikslinės auditorijos paieškos ketinimus.
Meta žymos
Meta žymos, įskaitant antraštines žymas ir meta aprašymus, yra svarbūs elementai, turintys įtakos tam, kaip jūsų svetainė rodoma paieškos rezultatuose. Peržiūrėkite ir optimizuokite savo svetainės meta žymas, kad jos būtų tinkamos, glaustos ir optimizuotos tiksliniams raktažodžiams.
Raktiniai žodžiai
Raktinių žodžių analizė yra labai svarbi SEO audito dalis. Peržiūrėkite savo svetainės raktinių žodžių strategiją, įskaitant raktinių žodžių naudojimą antraštinėse žymose, antraštėse, turinyje ir meta žymose. Įsitikinkite, kad raktažodžiai yra tinkami, atitinka paieškos tikslą ir nėra per daug naudojami.
Atgalinių nuorodų profilis
Atgalinės nuorodos yra esminis SEO veiksnys. Išanalizuokite savo svetainės atgalinių nuorodų profilį, kad nustatytumėte nekokybiškas arba nepageidaujamas atgalines nuorodas, kurios gali turėti įtakos jūsų svetainės veikimui. Taip pat ieškokite galimybių gauti aukštos kokybės atgalinių nuorodų iš autoritetingų svetainių.
Svetainės greitis ir patogumas mobiliesiems įrenginiams
Svetainės greitis ir patogumas mobiliesiems įrenginiams yra labai svarbūs naudotojų patirčiai ir SEO. Patikrinkite savo svetainės krovimo laiką, patogumą mobiliesiems įrenginiams ir gebėjimą reaguoti į skirtingus įrenginius, kad naudotojams būtų užtikrinta sklandi naršymo patirtis.
Techninis SEO
Techniniai SEO elementai, tokie kaip nuskaitymo galimybė, indeksavimas ir schemų žymėjimas, atlieka svarbų vaidmenį siekiant, kad paieškos sistemos suprastų ir įvertintų jūsų svetainę. Peržiūrėkite savo svetainės techninius SEO elementus ir įsitikinkite, kad jie optimizuoti paieškos sistemoms.
Vartotojo patirtis (UX) ir vartotojo sąsaja (UI)
Naudotojo patirtis ir naudotojo sąsaja yra svarbūs veiksniai, darantys įtaką naudotojų sąveikai su jūsų svetaine. Išanalizuokite savo svetainės UX ir UI elementus, įskaitant navigaciją, dizainą, išdėstymą ir raginimus atlikti veiksmus, kad užtikrintumėte sklandžią ir patrauklią naudotojo patirtį.
Išvada
SEO auditas – tai labai svarbus procesas, padedantis optimizuoti svetainės SEO efektyvumą ir pagerinti jos matomumą paieškos rezultatuose. Įvertinę įvairius puslapio ir ne puslapio elementus, sprendę technines problemas, optimizavę turinį ir pagerinę naudotojų patirtį, galite pagerinti savo svetainės SEO ir įgyti konkurencinį pranašumą. Nepamirškite reguliariai atlikti SEO auditų, kad neatsiliktumėte nuo nuolat besikeičiančios SEO aplinkos ir nuolat gerintumėte savo svetainės rezultatus paieškos rezultatuose.